L.Burmistrovas panākumi konkursā “Kas manu tautu dara stipru”

L.Burmistrovas (7.a) konkursa darbs Foto: B.Bahs

Svinot valodas svētkus Latviešu valodas aģentūra izsludināja radošo darbu konkursu skolu jaunatnei “Kas manu tautu dara stipru”. Konkursā aicināja skolēnus atklāt Latvijas spēka un stipruma avotus.

Konkursā piedalījās skolēni ne tikai no dažādiem Latvijas novadiem, bet arī no latviešu skoliņām pasaulē – Losandželosas Latviešu skolas, Mineapoles sv. Paulas latviešu skolas, Eiropas skolas Frankfurtē, Upsalas Valodu skolas, Ņujorkas ev. lut. draudzes pamatskolas Ņūdžersijā, Briseles 2. Eiropas skolas, Latviešu valodas tālmācības skolas Turcijā.

No rekordlielā iesniegto darbu skaita – astoņi simti astoņdesmit pieciem (885!!) darbiem – žūrijas komisija (rakstnieks V. Rūmnieks, Latvijas Nacionālās bibliotēkas Bērnu literatūras centra vadītāja S. Tretjakova, māksliniece, grāmatu “Koko un Riko” zīmējumu autore Linda Lošina, UNESCO LNK Latvija ģenerālsekretāre B. Moļņika un Latviešu valodas aģentūras projektu vadītāja V. Līcīte-Meldere) spraigā diskusijā ir vērtējusi un noteikusi labākos.

Bauskas Valsts ģimnāzijas Radošās pašizpausmes pulciņa dalībnieces, 7.a klases skolnieces Luīzes Burmistrovas darbs ir iekļuvis labāko lokā un esam aicināti uz apbalvošanas ceremoniju. Luīzes vecuma grupā – 5.-9.klase –  bija pieteikti 284 zīmējumi.

Kāds bija mūsu ceļš līdz valsts panākumam?

Radošās pašizpausmes pulciņā nopietni gatavojāmies  četru nodarbību garumā. Viss sākās ar kopējo prāta vētru uz tāfeles, kurā noskaidrojām atslēgas vārdus, ar ko saistās Latvija katram. Tad ar skolotāja palīdzību katrs pulciņa dalībnieks nonāca līdz savai radošā darba idejai. Mūsu moto bija – Viens par visiem, visi par vienu. Šajā radošo darbu konkursā no visas skolas bija jāvirza tālāk tikai trīs darbi. Ko darīt, ja skolēnu darbi ir 9 un tie visi ir lieliski? Kā izvēlēties to, ko sūtīt? Izbaudījām demokrātijas procesus, un katrs noteicām savus trīs favorītdarbus. Katrs skolēns argumentēti klāstīja, kādēļ viņš sūta uz valsts konkursu tieši šos trīs darbus. Notika balsojums. Arī skolotājs balsoja.

Ieguvums no kopējas lēmumu pieņemšanas – stiprināts komandas gars, atbildība par pieņemto lēmumu, prasme argumentēti paust viedokli. Izaugsmei vienmēr ir svarīgi rast atbildi uz jautājumu – kāpēc? Konkrētajā gadījumā balsošana atbildēja uz jautājumu, kāpēc tieši šie trīs darbi tiek virzīti tālāk, lai nerodas aizvainojums vai skumjas, jo centās taču visi.

 

Kopumā kaut kas ļoti liels un neaptverams. Fantastisks panākums mums ne tikai ģimnāzijā, ne tikai man kā skolotājam, bet arī visam Bauskas novadam!

Luīzes darbs apskatāms šeit:

https://www.facebook.com/bvgviz/photos/pcb.758750974308629/758749894308737/?type=3&theater

 Skolotājs Bruno Bahs