► Kā datorikas prasmes apgūt integrēti 1.klasēs?
Mērķauditorija
1.-3.klašu skolotāji
Lektors:
A.Skaldere
Programmas saskaņojuma numurs
- gada 13. maijā, saskaņojuma Nr. 9.1/2022/2.
Kursu programmas anotācija
Pedagogi iepazīsies ar praktisku pieredzi kā plānot un organizēt mācību procesu 1.klasē, lai apgūtu standartā noteiktos sasniedzamos rezultātus.
► Integrēta teātra mākslas apguve skolā
Mērķauditorija
Vispārējās izglītības iestāžu pedagogi
Lektors:
L.Smildziņa
Programmas saskaņojuma numurs
- gada 2. novembrī, saskaņojuma Nr.3-14.15.2/8.
Kursu programmas anotācija
Iepazīšanās ar metodiskajiem paņēmieniem un dažādiem uzdevumiem, vingrinājumiem, teatrālām spēlēm tematā teātra māksla ļauj pedagogam papildināt, pilnveidot , padziļināt savas zināšanas un prasmes mācību un audzināšanas darbā. Programmā ir iekļautas apgūstamās metodes teātra mākslas integrēšanai mācību stundās.
► Metodiskie paņēmieni darbā ar talantīgiem skolēniem dabaszinātnēs.
Mērķauditorija
Vispārējās izglītības iestāžu pedagogi
Lektors:
M.Melne
Programmas saskaņojuma numurs
- gada 11. oktobrī, saskaņojuma Nr.3-14.15.2/6.
Kursu programmas anotācija
Medodes un paņēmieni no praktiskās pieredzes darbā ar skolēniem fizikas un dabaszinību stundās klātienē un attālināti. Ievirze uz vispusīgu domāšanas attīstību holistisku pasaules uztveri.
► Interaktīva skolēnu iesaiste mācību procesā izmantojot platformu Nearpod.
Mērķauditorija
Vispārējās izglītības iestāžu pedagogi
Lektors:
A.Cibule
Programmas saskaņojuma numurs
2021.gada 4.novembrī, saskaņojuma Nr.3-14.15.2/9.
Kursu programmas anotācija
Interaktīvu mācību stundu veidošana un vadīšana platformā, kas vienuviet atļauj skolotājam integrēt gan mācību materiālus(slaidus, video materiālus, VR(virtuālā realitāte)rīku), gan interaktīvus uzdevumus (kvizus, spēles, atvērto jautājumu uzdevumus, darbošanos sadarbības platformā u.c.)skolēnu zināšanu pārbaudei. Formatīvā vērtējuma ieguve, sniedzot detalizētu pārskatu procentos par paveikto. |
► Mācīšanās plānošana un organizēšana mācību jomā
Mērķauditorija
Vispārējās izglītības iestāžu pedagogi
Lektors:
S.Nākmane, S.Anspoka
Programmas saskaņojuma numurs
2021.gada 30.novembrī, saskaņojuma Nr.3-14.15.2/10.
Kursu programmas anotācija
Konkrētas skolēnu prasmes mācīšanā skolēniem ir būtiski pedagogiem plānot un organizēt prasmes attīstību ievērojot gan prasmes attīstības pēctecību par gadiem, gan arī vienlaicīgu attīstību vairākos mācību priekšmetos paralēli. Prasmes mācīšana ir efektīvāka tad, ja pedagogi savstarpēji ir vienojušies par vienotiem kritērijiem prasmes vērtēšanā, veidojot vienotus snieguma līmeņa aprakstus.
► Microsoft Office 365 piedāvātās iespējas hibrīdo nodarbību organizēšanā
Mērķauditorija
Vispārējās izglītības iestāžu pedagogi
Lektors:
D.Jemeļjanovs
Programmas saskaņojuma numurs
- gada 30.novembrī, saskaņojuma Nr.3-14.15.2/11.
Kursu programmas anotācija
Nodarbībās pedagogiem būs iespēja praktiski apgūt Microsoft Offife 365 mākoņpakalpojuma programmas One Note, One Drive un Whiteboard. Praktiski tiks modelētas mācību nodarbības skolēniem, izmantojot Microsoft Office sniegtās iespējas, lai varētu programmas īstenot dažādās mācību formās – klātienes, attālinātajās un hibrīdajās nodarbībās.
► Microsoft Teams lietošana mācību procesa īstenošanā un skolotāju sadarbības grupu organizēšanā
Mērķauditorija
Vispārējās izglītības iestāžu pedagogi
Lektors:
D.Jemeļjanovs
Programmas saskaņojuma numurs
- gada 17. jūnijā, saskaņojuma Nr.3-14.15.2/2.
Kursu programmas anotācija
Nodarbībās pedagogiem būs iespēja praktiski apgūt Microsoft Teams platformu attālinātā un klātienes mācību procesa nodrošināšanai. Pedagogiem būs iespēja veidot mācību uzdevumu, kontroldarbu Microsoft Teams platformā. Dalīties pieredzē par koplietošanas dokumentu pielietošanas iespējām mācību procesā. Apgūt tiešsaistes stundu organizēšanas pamatus, tai skaitā, trešo programmu lietojumu tiešsaistes stundās. Veidot skolotāju sadarbības grupas kopīgai mācību satura plānošanai.
► ĢIS – ģeogrāfisko informācijas sistēmu izmantošana mācību procesā
Mērķauditorija
Vispārējās izglītības iestāžu pedagogi
Lektors:
Z.Kučinska
Programmas saskaņojuma numurs
- gada 6. augustā, saskaņojuma Nr.3-14.15.2/4.
Kursu programmas anotācija
Apmācību laikā skolotāji gūs ieskatu ĢIS izmantošanā –interaktīvu karšu un kartes stāstu veidošanā, datu ievākšanā ar mobilajām ierīcēm, kā arī uzzinās par dažādiem gatavajiem resursiem, tostarp SKOLA2030 mācību materiāliem, ko var izmantot mācību stundās.
Apmācībās tiks apgūts darbs ar ArcGIS programmatūru – interaktīvo kartes skatītāju, kartes stāstu konstruktoru ArcGIS StoryMaps, datu ievākšanas/anketu veidošanas lietotni ArcGIS Survey123.
► Atgriezeniskā saite mācību procesā skolēnu snieguma uzlabošanai
Mērķauditorija
Vispārējās izglītības iestāžu pedagogi
Lektors:
I.Cīrule
Programmas saskaņojuma numurs
- gada 31. augustā, saskaņojuma Nr.3-14.15.2/5.
Kursu programmas anotācija
Nodarbībās pedagogiem būs iespēja iesaistīties profesionālā pieredzes apmaiņā par atgriezeniskās saites izmantošanu skolēna snieguma uzlabošanā, iespēja analizēt mācību stundu fragmentus, izvērtējot skolotāja prasmes sniegt atgriezenisko saiti un pilnveidot savas prasmes izmantot atgriezenisko saiti snieguma uzlabošanai.
Programmas izveides pamatā ir pieredze, kas balstās pētījumu datos un laikam atbilstoša mācību procesa aprobācijas atziņās, kas gūtas, vērojot un analizējot mācību stundas Latvijas skolās, un piedaloties mācību satura izstrādē.
► Microsoft Teams lietošana mācību procesā (A programma, 6 stundas)
Mērķauditorija
Vispārējās izglītības iestāžu pedagogi
Lektors:
D.Jemeļjanovs
Programmas numurs
2020.gada 2.decembrī Nr.3-14.15.2/13
Kursu programmas anotācija
Nodarbībās pedagogiem būs iespēja praktiski apgūt Microsoft Teams platformu attālinātā un klātienes mācību procesa nodrošināšanai. Pedagogiem būs iespēja veidot mācību uzdevumu, kontroldarbu Microsoft Teams platformā. Dalīties pieredzē par koplietošanas dokumentu pielietošanas iespējām mācību procesā. Apgūt tiešsaistes stundu organizēšanas pamatus, tai skaitā, trešo programmu lietojumu tiešsaistes stundā.
► Noderīga personalizēta atgriezeniskā saite skolēnu individuālo kompetenču attīstībai un mācību snieguma uzlabošanai. (A programma, 12 stundas)
Mērķauditorija
Vispārējās izglītības iestāžu pedagogi
Lektores:
Sanita Anspoka, Santa Nākmane
Programmas numurs
2020.gada 2.decembrī Nr.3-14.15.2/12
Kursu programmas anotācija
Pedagogi apgūs dažādus IT rīkus atgriezeniskās saites sniegšanai, lai palīdzētu skolēniem sasniegt stundas mērķus, iegūt personalizētu atgriezenisko saiti par viņu mācīšanas un mācīšanās ietekmi, lai fokusētos uz skolēnu individuālo mācību sniegumu uzlabošanu. Noderīga personalizēta atgriezeniskā saite skolēnu individuālo kompetenču attīstībai un mācību snieguma uzlabošanai metožu arsenālā sniedz iespēju katram pedagogam savā darbībā īstenot vispiemērotāko metodi vai metodisko paņēmienu atbilstoši mērķim un uzdevumiem, skolēnu zināšanām, spējām, prasmēm un pieredzei, videi un situācijai.
► Mācīšanās kopā ar citiem – komunikācija, sadarbība skolēnu individuālo kompetenču attīstībai. (A programma, 6 stundas)
Mērķauditorija
Vispārējās izglītības iestāžu pedagogi
Lektores:
Inga Pāvula
Programmas numurs
2020.gada 2.decembrī Nr.3-14.15.2/14
Kursu programmas anotācija
Nodarbībās pievērsīsim uzmanību praksei un dalībnieku pieredzei, lai diskutētu un rastu atbildes šādām tēmām: Kādi ir sadarbības zemūdens akmeņi? Kā motivēt vai demotivēt sadarbībai? Komunikācijas šķēršļi, kas traucē sadarbībai? Kāda ir pašrefleksijas loma profesionālajā vidē?
► Teātra mākslas nodarbības mūsdienu skolā (A programma, 6 stundas)
Mērķauditorija
Vispārējās izglītības iestāžu pedagogi
Lektors:
Oskars Kļava
Programmas numurs
2020.gada 13.oktobrī Nr. 3.-14.15.2/10
Kursu programmas īsa anotācija
Kursu rezultāta kursa dalībnieki pilnveido un apgūst savu kompetenci – spēju radoši izmantot
iegūtas zināšanas un prasmes teātra mākslas stundas. Latvijas izglītības reformas ” Skola 2030″
konteksta, ir teātra mākslas izglītība, kuras teorētiski metodoloģiska bāze ir drāmas pedagoģija, kas
ir iekļauta Latvijas izglītības saturā.
► Kā veidot uzdevumus, kuri veicina skolēnu iedziļināšanos? (A programma, 6 stundas)
Mērķauditorija
Vispārējās izglītības iestāžu pedagogi
Lektors:
Uldis Dzērve
Programmas numurs
2020.gada 25.septembrī Nr. 3.-14.15.2/8
Kursu programmas īsa anotācija
Nodarbībās pedagogiem būs iespēja analizēt uzdevumus, kuri tiek izmantoti mācīšanā un vērtēšanā – kādas prasmes uzdevums attīsta/mēra; kāds kognitīvās darbības dziļums tiek sagaidīts; kā uzdevumos izpaužas kompleksums. Dalībnieki pārveidos mācību uzdevumus panākot to lielāku dziļumu. Dalībniekiem būs iespēja sniegt viens otram atgriezenisko saiti par izveidotajiem uzdevumiem, diskutēt, dalīties pieredzē.
► Dabaszinātņu jomas mācību satura izveides principi un apguves plānošanas iespējas (A programma, 12 stundas)
Mērķauditorija
Vispārējās izglītības dabaszinātņu jomas pedagogi
Lektore:
Ilze Cīrule
Programma saskaņojums:
2019.gada 29.novembrī; Nr. 3.-14.15.2/12
Kursu programmas īsa anotācija
Nodarbībās pedagogiem būs iespēja iesaistīties profesionālā pieredzes apmaiņā par mācību satura izveides un vērtēšanas pieejas maiņu, dabaszinātņu jomas standarta un mācību programmu struktūru. Pedagogiem būs iespēja plānot mācību satura apguvi, sadarbojoties dažādu priekšmetu skolotājiem. Programmas izveides pamatā ir pieredze, kas balstās pētījumu datos un laikam atbilstoša mācību procesa aprobācijas atziņās, kas gūtas, vērojot un analizējot mācību stundas Latvijas skolās, un piedaloties mācību satura izstrādē.
► Skolotāju sadarbības organizēšana jaunā satura ieviešanas atbalstam (A programma, 16 stundas)
Mērķauditorija
Skolu komandas, kuru sastāvā ir viens direktora vietnieks un divi pedagogi
Lektore:
Inga Pāvula
Programma saskaņojums:
2019.gada 11. oktobrī; Nr. 3.-14.15.2/10
Kursu programmas īsa anotācija
Jaunā satura ieviešanā un īstenošanā būtiska būs skolotāju sadarbības plānošana, vadīšana un organizēšana, lai veidot vienotu izpratni un sistēmu mācību procesa īstenošanai. Programmas rezultātā būs izmēģināta un izvērtēta iespējamā sistēma skolotāju sadarbībai skolā jaunās pieejas ieviešanai, kuru iespējams pilnveidot un attīstīt, atbilstoši mācību darba organizācijas vajadzībām.
► Uz skolēnu mācīšanos virzīta efektīva mācību stunda (A programma, 12 stundas)
Mērķauditorija
Skolu komandas, kuru sastāvā ir viens direktora vietnieks un divi pedagogi
Lektors:
Uldis Dzērve
Programma saskaņojums:
2019.gada 16. oktobrī; Nr. 3.-14.15.2/11
Kursu programmas īsa anotācija
Nodarbībās pedagogiem būs iespēja iesaistīties profesionālā pieredzes apmaiņā par mūsdienīgas, uz konkrētu skolēnam sasniedzamo rezultātu virzītas mācību stundas veidošanu un analīzi, iepazīties ar pieredzi, kā profesionāli izmantot konkrētas metodes un darba formas, lai uzlabotos skolēnu rezultāti, diskutēt par skolotāju sadarbības iespējām. Programmas izveides pamatā ir pieredze, kas balstās pētījumu datos un laikam atbilstoša mācību procesa aprobācijas atziņās, kas gūtas, vērojot un analizējot mācību stundas Latvijas skolās.