Projekts Nr. VP2023/3-28” “Bauskas Valsts ģimnāzijas Skolēnu domes kopāspēks 2”
2023./2024.mācību gada 1.semestrī Bauskas Valsts ģimnāzijas pašpārvaldes viena no darbības sfērām bija projekta “Bauskas Valsts ģimnāzijas Skolēnu domes kopāspēks 2” realizācija.
Īss atskats uz paveikto.
Pēc Bauskas Valsts ģimnāzijas pašpārvaldes jauno dalībnieku uzņemšanas un prezidenta vēlēšanām skolēni aktīvi pievērsās Jaunatnes starptautisko programmu aģentūras (JSPA) iniciatīvai “Kontakts”. Iniciatīva izglītības iestāžu pašpārvalžu atbalstam “Kontakts” tiek īstenota ar mērķi stiprināt izglītības iestāžu pašpārvalžu attīstību, sekmēt jauniešu aktīvu pilsonisko līdzdalību un veicināt prasmes novērst mobingu un veidot skolas vidi atbalstošu un cieņpilnu. Iniciatīvu “Kontakts” veido divas daļas – izglītības iestāžu pašpārvalžu komandu mācības un iniciatīvu projektu konkurss.
2023.gada martā Jelgavā Bauskas Valsts ģimnāzijas pašpārvaldes komanda – Lelde Rādena, Raja Kuzmiča, Alise Kalderauska un direktores vietniece Inita Nagņibeda – piedalījās JSPA organizētajās mācībās “Iniciatīva izglītības iestāžu pašpārvalžu atbalstam “Kontakts””. Izmantojot iegūtās zināšanas par projekta rakstīšanu, tika sagatavots un JSPA konkuram iesniegts projekts “Bauskas Valsts ģimnāzijas Skolēnu domes kopāspēks 2”.
Mūsu projekta “Bauskas Valsts ģimnāzijas Skolēnu domes kopāspēks 2” ietvaros 9. un 10. oktobrī tikāmies ar Dobeles Valsts ģimnāzijas jauniešiem viesu namā “Dole”, lai kopīgi izzinātu problēmas, ar kurām saskaras jaunieši mācībās un ārpus tām. Tā kā gan Bauskas Valsts ģimnāzijā, gan Dobeles Valsts ģimnāzijā tika veikta aptauja par skolēnu labbūtību, iesaisti lēmumu pieņemšanā un līdzdalību skolas pozitīvi emocionālas vides veidošanā, tad to rezultāti tika prezentēti un apkopoti, kā arī, balstoties uz iegūto informāciju, grupās tika izstrādāti ieteikumi, kas spēj dot padomus, kā izvairīties vai cīnīties ar problēmu, ar kuru jaunietis saskaras. Balstoties uz jauniešu ieteikumiem, tika izveidotas plakātu veidnes par problēmu risināšanas iespējām.
Trenere Lilita Gārbena sniedza padomus kā rīkoties dažādās situācijās, kā izglītot, uzklausīt un ieinteresēt vienaudžus un kā domāt “ārpus rāmja”. Savukārt izaugsmes trenere Karīna Andreika veica aktivitātes, lai jaunieši izprastu savas emocijas, ar kurām saskaras ikdienā, apskatītu situācijas no dažādiem skatupunktiem. Tika veiktas simulācijas spēles, kurās analizēja katras personas domas un jūtas.
Skolā informatīvajos stendos būs redzami trīs veidu plakāti – “STOP APCELŠANAI”, “MOBINGS UN KIBERMOBINGS” un “LAI VALDA VIENLĪDZĪBA” – kas veidoti, balstoties uz iepriekš apkopotajiem jauniešu ieteikumiem par problēmu risināšanas iespējām skolā. Tajos ir QR kods, kuru noskenējot skolēns var informēt pašpārvaldi par savu problēmu.
Pateicoties projekta aktivitātēm, skolā darbību uzsāk grupa “Pirmā palīdzība”, tās uzdevums būs reaģēt uz skolēnu pieteiktajām problēmām un iesaistīties to risināšanā, nepieciešamības gadījumos iesaistīt skolēnu pašpārvaldes pārstāvjus, skolas vadību, atbalsta personālu un pedagogus.
Informāciju sagatavoja projekta pieteicēja un projekta grupas vadītāja Lelde Rādena